Powszechne prawdy i mity o pielęgnacji samochodów są regularnie przekazywane do firmy Meguiar’s poprzez strony internetowe jak ta, dyskusje na forach i międzynarodowych imprezach, w których bierzemy udział. Dwanaście najpopularniejszych przesądów zostało przez nas obalonych w tym artykule! Odpowiedzi na te mity bazują na naszym ponad 108 letnim doświadczeniu w dostarczaniu produktów i rozwiązań dla bezpiecznej, skutecznej i efektywnej pielęgnacji samochodów. Zobacz odpowiedzi na „najlepsze” 12 mitów!
1) Płyn do mycia naczyń jest bezpieczny do mycia samochodu.
Absolutnie nie!! Detergenty są stworzone, by usuwać wszystko z powierzchni, pozostawiając ją tylko czystą. W regularnym użytkowaniu płyny do mycia naczyń usuwają wszystko z Twojego lakieru, łącznie z woskami, sylikonami i polimerami. Dla najlepszego efektu należy używać szamponów do mycia samochodu o zbalansowanym pH z odżywkami, stworzonych specjalnie, aby poprawić wygląd i ochronę lakierów samochodowych.
2) Mycie i czyszczenie lakieru to, to samo.
Mimo, iż brzmi to podobnie, to kolosalnie dwa różne procesy. Mycie samochodu ma za zadanie usunąć luźne zabrudzenia z powierzchni lakieru jak kurz, brud drogowy i świeże ptasie odchody. Bezpieczne dla bezbarwnych lakierów czyszczenie usuwa uporczywe, przyspojone zabrudzenia, plamy, wady i oksydacje. Glinka jest doskonałym wyborem do usuwania przyspojonych zabrudzeń jak naleciałości i soki z drzew nieusunięte podczas mycia.
3) Jeśli samochód wygląda błyszcząco, proces czyszczenia może być pominięty.
Nie, dopóki dokładnie i szczegółowo, wizualnie i poprzez dotyk nie oceniłeś stanu lakieru. Po umyciu i wysuszeniu samochodu delikatnie przesuń wewnętrzną stroną dłoni po powierzchni lakieru. Powierzchnia powinna być gładka jak szkło. Jeśli nie jest i wyczuwasz przyspojone zanieczyszczenia, można je łatwo usunąć przy pomocy glinki…ułatwi to nakładanie i wycieranie politury i wosku oraz da olśniewający rezultat.
4) Glinkowanie powinno być wykonywane wyłącznie przez profesjonalistów.
Jeśli kiedykolwiek bawiłeś się plasteliną, możesz użyć glinki. Uformuj nieagresywną syntetyczną glinkę na kształt okrągłego placka. Pracuj na umytym i wysuszonym aucie, delikatnie przesuwaj glinkę po powierzchni lakieru, spryskując ją jednocześnie Quik Detailer’em, następnie wytrzyj powierzchnię ręcznikiem z mikrofibry. To powinno usunąć wszystkie przyspojone zabrudzenia. Doświadczenie nie jest konieczne!
5) Woskowanie usunie koliste zarysowania.
Nie, jedyna droga do usunięcia zarysowań z powierzchni lakieru, to zredukowanie wierzchniej warstwy lakieru do poziomu zarysowania. Mikroryski często mogą zostać usunięte ręcznie przy pomocy mało agresywnego środka do czyszczenia lakieru lub emulsji polerskiej. Średnie zarysowania mogą wymagać użycia maszyny polerskiej typu dual action, a głębsze zarysowania spowodowane nieodpowiednim użyciem rotacyjnej maszyny polerskiej i ściernych emulsji polerskich mogą wymagać profesjonalnej renowacji lakieru.
6) Nie ma różnicy pomiędzy polerowaniem i woskowaniem.
Przy polerowaniu diamentów jak również lakieru, to powierzchnia danego materiału tworzy brylantowo wysoki połysk. Dlatego do uzyskania maksymalnego połysku entuzjaści motoryzacji stosują tak zwaną czystą politurę. Woskowanie samochodu natomiast, zmierza ku ochronie powierzchni lakieru przed czynnikami zewnętrznymi, poprzez nakładanie wosków, polimerów i silikonów.
7) Maszyny polerskie uszkadzają lakier.
Nawet nowicjusze mogą szybko, profesjonalnie używać maszyny polerskiej typu dual action lub orbitalnej bez żadnego ryzyka spalenia lakieru. Ich użycie powoduje bardziej równomierne aplikowanie emulsji czyszczących, politur, wosków, zapewniając głębsze czyszczenie i bezpieczne usuwanie zarysowań. Maszyny rotacyjne, które pracują na znacznie wyższych obrotach lepiej zostawić profesjonalistom.
8) Pieluchy, koszulki i flanela to dobre ręczniki do czyszczenia auta.
Unikaj tego typu materiałów do polerowania i czyszczenia! Problem pojawia się, gdy małe drobinki zostają uwięzione pomiędzy „gładką” tkaniną i idealnie gładkim lakierem, ocierają się i wnikają w powierzchnię lakieru, powodując wiele zarysowań, których tak bardzo próbowałeś uniknąć. Zawsze używaj 100% bawełnianych ręczników frotowych lub grubej mikrofibry, aby wyeliminować ten problem.
9) Ochrona woskowa może trwać nawet do 5 lat lub dłużej.
To nie jest uczciwe, aby gwarantować jakość i ochronę jakichkolwiek wosków samochodowych w oznaczonych okresach. Każdy samochód i jego właściciel jest inny, jak również otoczenie, w którym przebywają!
10) Woski w paście dają lepszą ochronę niż płynne.
Pierwotnie, woski w paście były trwalsze, a płynne łatwiejsze w użyciu. Podczas gdy wciąż w to wierzymy, woski samochodowe obecnie dostępne na rynku zarówno w paście, jak i płynne zapewniają taką samą jakość i łatwość użycia.
11) Zapalenie ognia na masce bez uszkodzenia lakieru gwarantuje ochronę.
To nie jest dowód na jakość ochrony wosków samochodowych. Podczas gdy ta teatralna sztuczka sprzedaje rocznie miliony puszek wosku samochodowego, jest to przekręcanie faktu dlatego, że ciepło się wznosi. To zwykła demonstracja praw fizyki… jak na lekcji.
12) Raz nawoskowane auto, nie potrzebuje regularnej ochrony lakieru.
Ilekroć twoje auto jest na zewnątrz, niezależnie czy jest zaparkowane, czy się porusza, to przebywa we wrogim środowisku. Wszystko, co lata, począwszy od komarów, a skończywszy na samolotach, wydala zanieczyszczenia, które trwałe wiążą się z powierzchnią lakieru. Jest jeszcze kwaśny deszcz i opady przemysłowe, nie wspominając o promieniowaniu UV, które jest numerem 1, jeśli chodzi o degradację lakieru. Ogólnie mówiąc, najlepszą długotrwałą ochroną dla Twojego lakieru jest regularne usuwanie zanieczyszczeń za pomocą środków typu „mist 'n wipe” zanim zdąża wyrządzić na nim szkody.